Bine ai venit! Aceasta este o "parcare pentru ganduri".
Nu se plateste taxa nici de stationare, nici de oprire.

duminică, 22 noiembrie 2020

Lista mea pentru tine!

 Cea mai mare provocare de care am avut parte până acum este aceea de a fi mamă! Mi-am dorit foarte mult un copil și deși zici că niciodată nu e momentul potrivit, din diferite motive, întotdeauna trebuie să accepți că pentru a fi parinte nu există vreo școală pe care să o urmezi, ca să zici că ești cu adevărat pregătit. Fiecare zi e o provocare, fiecare clipă încă de când știi că vei deveni mamă, încă de la primele semne în burtică. Cu fiecare ecograf făcut legatura dintre tine și copil devine tot mai puternică. Îl vezi cum crește, se aseamănă mai întâi cu un bob de orez și apoi cu diferite fructe. Crește, crești și tu, fiindcă e inevitabil, iar când îi simți primele lovituri în burtică, atunci e cu adevărat ceva ireal! E ceva nu ai mai trăit niciodată. E absolut fantastic când îi vezi fața, corpul acela mic, îi auzi bătăile inimii, atunci când alegi să faci un ecograf 4D. E wow! Ceva ce nu ai mai trăit niciodată! Te încearcă tot felul de sentimente, tot felul de trăiri, de emoții de care o să-ți aduci aminte o viață întreagă! E acel wow ce nu are termen de comparație!

Ei bine, încă de când afli că vei deveni mamică, încep listele de pregătire. Câte body-uri? Ce scutece? Oare care carucior? Care scoică? Apoi ce scaun de mașină, pe măsură ce crește. Ce umiditate ai in casă? Ce vaniță să alegi? Cum va fi prima întâlnire reală? Ce iau cu mine la maternitate?

Cel mai simplu e să vorbești cu cineva care a născut înaintea ta, poate chiar la aceeași maternitate și să vezi ce listă avea facută, ce considera că mai era nevoie și  apoi să vezi ce ar trebui tu să mai adaugi. Începi evident cu hainuțe pentru bebe, gel de spălat, scutece, păturici din finet, păturici absorbante pentru că întotdeauna se poate întâmpla ca atunci când schimbi scutecul, să ai o supriză, fix atunci.Lista mea a continuat cu acea cremă petrini, manuși de bumbac pentru că te asigur că nu vei avea curajul să-i tai unghiuțele în primele zile de viață. Și lista continuă cu o sticlă de sticlă pentru lapte, să o ai la tine. 

Apoi urmează lista pentru mamică: haine cât mai lejere, tot felul de absorbante, gel de duș, prosop, o cană doar a ta, apă, tot de ține de igiena orală și intimă, și în rest sentimente frumoase! Și să nu uiți de încărcător telefon și chiar perna ta, ca să ai ceva familiar la tine. Chiar dacă mergi sa naști,să aduci pe lume o viață, statul acela în spital nu îți dă chiar cea mai bună stare. Și să ai încredere în tine că vei fi cea mai bună mamă pentru copilul tău! Să nu uiți de mameleoane de cauciuc, pompă de muls, absorbante pentru sâni și cremă tot pentru sâni. Apropo de pompa de muls, eu am avut una manuală și mi-a fost de mare ajutor! O să ai nevoie de ea. 

Când am fost însărcinată am făcut și un curs de puericultură, de unde am aflat ce înseamnă procesul de naștere, cum să recunosc adevăratele contracții, când să-mi sun medicul pentru naștere, cum să-mi pun copilul la sân și cel mai important, să fiu sigură că organismul meu e capabil să secrete atât de mult lapte cât are nevoie copilul. Și așa a fost, ca atare am alăptat până la 2 ani. Nu contează cât ești de slabuță. Și eu am avut 45 de kg când am rămas însărcinată și eram subțire, dar organismul meu s-a pregătit cu totul pentru momentul mult așteptat!

Și fiindcă am născut o fetiță, am pregătit și o pereche de cerceluși, cu tradiție de altfel, pe care i-au pus asistentele în urechile fiicei mele când am ieșit din maternitate.

Patuțul l-am luat din timp, am optat pentru unul de plastic care avea 2 niveluri și era pe roti. Nu am vrut să investim mult într-un pătuț, pentru că știam că va veni și momentul când cea mica va dormi cu noi, și era păcat să scoatem mulți bani pentru o investiție de scurtă durată. Dar am facut cea mai bună achiziție!

Există atât de multe opțiuni, încât e greu să faci o alegere, dar cu siguranță că lista cu patuțuri de pe site-ul Bekid te va ajuta sa iei cea mai bună decizie! Acum eu sigur aș cumpara acest gen de patut, care arată de vis!

https://www.bekid.ro/patut-multifunctional-giraffe-white.html


Confortul celui mic e cel mai important, de asemenea și siguranța sa, iar patuțuri pentru copii de la producătorul Arti satisfac orice gust! Pătuțurile sunt ușor de montat, au și loc de înfășat, deci e perfect pentru mamică, și în plus mai faci și economie de spațiu.  Și pe lângă aceste aspecte, îl poți lua cu tine chiar și în concediu!

https://www.bekid.ro/patut-pliabil-arti-mediumgo-pink.html


Fiindcă până la 6 luni copilul trebuie să stea pe spate, scoica e cea mai sigură soluție de transport. Am primit o scoică de împrumut și ne-am bucurat pentru că era cu isofix. Adică sigura indiferent ce se întâmplă în trafic, fără a risca să zboare copilul cu tot cu scoica.

https://www.bekid.ro/scaun-auto-rear-facing-rotativ-tiago-0-18-kg-negru-kidscare.html


Prima dată când am cumpărat căruciorul, am luat unul destul de mare. Ne-a placut: avea și landou detașabil,avea și mai multe trepte de ridicare a spătarului, însă am uitat să ne gândim dacă încape în lift. :))

Și sincer, ne-am cam chinuit cu el. Până la urmă l-am vândut și am luat altul mai mic, care să intre perfect în cabina liftului. Pe lângă carucior, pentru plimbare am cumpărat și un marsupiu ergonomic. E incredibil de practic, copilul stă lipit de tine și așa de bine doarme! Se simte în siguranță, îți aude inima și știe că totul e în regulă! În plus, e super practic pentru că mai poți face și o cumpărătură în timp ce bebelușul doarme liniștit la tine în brațe și e perfect și pentru momentele când se strică liftul. Eu am pățit-o de câteva ori și e bine să fii inspirat.

in minte ca la 6 luni si un pic, dupa controlul la bazin al copilului, am primit ok-ul sa o punem in fundic cate un pic, sprijinita normal. Atunci a fost si momentul cand a luat conact cu olita. Am luat o olita care canta si uite asa, ne uitam la desene si statea pe olita. S-a obisnuit repede cu ea. Stiam de la mama mea cam cand e momentul sa o pun, ca sa nu stea saraca mult in fund. Si a fost super receptiva cea mica. La 1 an si un pic era deja fara scutec. Nu le mai foloseam, nici macar noaptea.

Ei bine, la câteva luni după ce am folosit scoica, pe care de altfel o luam peste tot cu noi,am trecut la un scaun auto, tot cu isofix, cu mai multe trepte pentru spătar. Scaunul l-am ales în funcție de grupa de vârstă și evident în funcție de exeperiența altor părinți. Consider că în siguranța copilului merită investit și merită cumpărat un scaun care să aibă doar review-uri pozitive!

Cât a încăput în scoică, duceam  scoica cu pitica mea oriunde aveam treabă prin casă, apoi când a crescut, i-am luat un balansoar pe care îl purtam peste tot prin casă, îl luam cu noi chiar și când mergeam în vizite. A fost foarte practic, iar fiica mea l-a îndrăgit tare mult. În timp, când a început să-și țină mai bine echilibrul, i-am cumpărat și un măgar care se balansa, o mașinuță  din care dadea din picioare că să se deplaseze, o tricicletă care avea și un mâner de care puteam împinge eu atunci când ea obosea.

Când a început să umble, o țineam de sub brat. Niciodată nu am folosit premergător. Nu e deloc ok pentru cei mici. Le deformează mersul. Cei mai mulți umblă apoi pe vârfuri, și e din nou greu să-i corectezi mersul. Mai bine să învețe să meargă corect din prima, ca să nu aibă probleme ulterior.

La un moment dat ne-am gandit să cumpărăm și un tobogan. Problema nu a fost numai spațiul, ci și faptul că apoi ne era greu să o mai convingem să ieșim în parcuri. Pe vremea aceea eram nelipsiți de la parcurile de joacă. 

Ca să ne animam timpul în casă în zilele tare friguroase, am achiziționat și o ladița cu nisip, unde se juca cu jucăriile, facea diferite forme. E drept că nisipul uneori era prin toată casa, dar ce mai conta, atâta timp cât copilul era bucuros, iar părintele liniștit? Până la urmă, aspiratorul își făcea treaba foarte bine.

E bine să ai prieteni cu copii puțini mai mari decât ai tăi, pentru ca așa e mai ușor să vezi care sunt obiectele și lucrurile pe care merită să dai banii! 


Acest articol a fost scris pentru competiția SuperBlog 2020.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu